esmaspäev, juuni 16, 2008

Fimbulsvinter

Kahetsege pattu, lihtsurelikud, ilmalõpp on kohe-kohe käes.
Võinoh, nõnda ma eilases Söömaklubis kuulda sain.Kohal olid juhtivad eshatoloogid ja jutt käis maailmalõpust.
Ühesõnaga, räägiti ja räägiti ja mind veendi küll päris kõvasti selles, et näiteks Goblini blogis olev maailmalõpuloendur on ilmselt isegi üsna täpne ja vanadel maiadel läheb ka asi häirivalt täppi ja et maailmalõpp (või õigemini punkt, kus toimuvad pöördumatud muutused ja kõik, kõik variseb kokku, mis juhtuvat siis, kui naftabarreli hind jõuab 200 dollari piirile) on nii umbes viie aasta pärast käes. Ja et see on üsna realistlik stsenaarium ka mitteskisofreenikutele.
There's no future, no future
No future for you


Peale selle räägivad õnnetuseprohvetid, et me ei lange mingile varasemale arengutasemele tagasi, sest kõik on otsa saamas. Guugeldatagu "peak everything" ja saadagu suures hulgas kolekirjandust.

Pärast eilset vestlust oli mul tunne, et mul on aega viis aastat. See ei ole iseenesest nii lühike aeg. Lapselapsi näeb tõenäoliselt küll sama hästi kui oma eesnääret, aga noh, muud elu jõuab ikka elada küll. Carpe diem. Mida jõuan ma selle ajaga teha, mida kogeda. Mul ei ole aega raisata. Ometi istun siin ja kirjan bloggi. Egas jah, nii et teie, kes te seda loete, selle postituse jaoks võtsin oma viiest aastast oma mõnikümmend minutit. Olge tänulikud.
(Ma olen tegelikult tahtnud minna tegema magistrit/doktorit välismaale, kuhugi Lääne-Euroopasse või Ameerikasse, aga nojah, ilmalõpu ajal on kodune pind vist üks strateegiliselt paremaid kohti. Pealegi, kellel pärast ilmalõppu AI-d või diskreetse matemaatika probleemide lahendusi ikka vaja läheb. Või CERNi või Yang-Millsi teooriat. Üks klaaspärlimäng kõik, hea, kui ellugi jääb.)
Ehk panid õnnetusekaarnad kusagil siiski viltu. Või on praegune naftahindade jama ajutine ja me saame nii kümmekond aastat ajapikendust. Ja 2016. aastal lähevad neil seal Prantsusmaal too termotuumakatsetused korda (teate küll, too tokamak) ja õnn tuleb ka meie õuele.
Aga parajasti hirmutasid nad mind küll ära. Elada tahaks, hetkele. Aga ma arvan, et viie aastaga ma jõuan selle ära elada ja proovida, mis elamist väärt on.

No future (x3)
For you
No future (x3)
For me
No future (x3)
For you
No future, no future
For you


Peaks panema blogisse analoogilise näituri nagu Goblinil on, aga mitte mingi kindla kuupäevani, vaid naftahinna asjus - et iga päev uploadib kusagilt naftahinna, ja siis märgib, kui lähedal asi 200 dollarile per barrel on. Praegu on vist umbes 137?

Noh, Ippolit, mis tunne on? Mida sa oma järelejäänud ajaga teha plaanid?




EDIT: Näe, surfan Slashdotis ja vaata, mida kõike mu silmad ei näe - pisilased, kes teevad prahist naftat. Ehk on veel lootust?
PS. Veeautost kuulsin ma ka, aitäh.

1 kommentaar:

arni.alandi ütles ...

Lajatasin sulle meemiga. Vt. minu blogist.