neljapäev, märts 08, 2012

Näin laitat kalakukkoa





Ilmselt on mingi Godwini seaduse teisend, et iga blogi muutub lõpuks kokandusblogiks. Võinoh, mis seal nüüd minagi, aga ühe retsepti võiks ju kirja panna.


Tarvis läheb:

*Pool paprikat
*Pool brokkolipead
*Pool baklažaani
*Kaks porgandit
*Nii umbes natuke alla 100g maapähkleid (NB: mitte soolapähkleid)
*4-5 küüslauguküünt
*Tšillit omaenda maitse järgi (hulk sõltub tšilli kangusest ja sellest, kui teravat toitu tahetakse)
*Sojakastet
*Vett
*Kastrulit (või potti? ehk saab nii ka?)
*Pliiti
(Sellest siin jätkub umbes kaheks portsjoniks, iseenesest oleks loogiline teha neljainimeseports, kuhu läheks siis terve paprika, terve brokkolipea, terve baklažaan ja terve pakk maapähkleid, aga mina olen siiamaani teinud seda sellises kastrulis, kuhu niipalju ei mahu. Teie võite mõistagi koguseid soovi järgi varieerida)


Esmalt on soovitatav köögiviljad pesta, puhastada ja ära tükeldada, küüslauk ka. Küüslaugu hakkisin mina sellisteks kaunis jämedateks viiludeks. Brokkolit ma ka päris pisikeseks ei viilutanud, jätsin sellised mõnusad suuremad tükid. Porgandi lõikasin seibideks, baklažaani sellisteks täringusuurusteks tükkideks.
Siis pange kastruli põhja natuke õli, nii et põhi on kaetud, aga iseenesest ei tohiks see õli seal väga ujuda ka. Laske õli kuumaks. (mina keerasin oma pliidi nupud maksimumi juurde). Pange maapähklid kastrulisse ja röstige seal neid nõnda natuke. Kõrbema ärge laske ja väikene segamine on ka hea.
Kui pähklid näevad juba röstitud välja, aga mustad veel ei ole, siis on tarvis kuidagi lisada küüslauk ja veel nõnda, et küüslauk kohe ei söestuks. Mina võtsin selleks kastruli korraks tule pealt ära ja panin küüslaugu sisse, õli oli niikuinii kuum, seal ta küpseb täitsa edukalt, aga kaua pole niiviisi tarvis mökutada, paarikümne sekundi pärast tõstke kastrul tagasi pliidile ja lisage hakitud porgand, brokkoli ja paprika. Minu kogemuse järgi tõuseb nüüd potist auru ja kostab müstilist praginat, ilmselt seoses midagi vee ja kuuma õliga. Lisa sojakastet ja vett ja sega. Vett panin ma umbes pool kruusi, sojakastme koguse kohta pole ma päris kindel, aga võrreldes pudelit enne ja pärast ja hinnates koguseid pakuks ma, et läks umbes 30-40ml. Aga ilmselt on kõige mõistlikum panna maitse järgi ja selle järgi, kui palju te oma toidu põhja hiljem vedelikku tahate. (Vedelikku võiks seal põhjas olla niipalju ikka, et te hiljem kogu baklažaani vedeliku alla suruda saaksite, arvestusega, et baklažaan imab vedelikku sisse ka, teisalt peaks arvestama, et etem on, kui köögivili küpseb enamjaolt vedeliku kohal, mitte vedeliku sees) Lisage tšillit ja segage nii, et tšilli ühtlaselt jaotuks. (mul on kodus hirmus lahja tšilli, selline, et paned näpuotsatäie tšillit suhu ja mõtled, et vist on midagi natuke tunda - sellepärast on mul raske ütelda, palju tšillit panna tuleb.) Mõne minuti pärast pange potti baklažaan, siis paigutage köögivilju niiviisi potis ümber, et baklažaan on vedeliku all ja muu köögivili üldiselt vedeliku kohal. (ma ei ole kindel, kas seda peaks nimetama auruga küpsetamiseks või milleksiganeseks, igatahes peaks maitse olema neil asjadel teine, kui keedetud variantidel) Toit on valmis, kui baklažaan on sisseimatud vedelikust päris pehmeks ja lödiks muutunud ja kaotanud valge värvi. Köögiviljad peaksid olema ka sellised enam-mitte-toored, kui on toored, laske neil veel haududa, ega baklažaan üldiselt rohkemast ligunemisest kehvemaks ei lähe.
Võtke pott pliidilt maha ja sööge.


Muide, tundub, et see ei ole isegi mitte taimetoit, vaid isegi vegan-toit. Ehmunud lugejatele kinnitan, et söön liha, muna, kala, mereande, piimatooteid, mett ja üleüldse kõike hea isuga, lihtsalt see siin juhtus taimetoit olema.

PS: Video on pärit filmist "Picassos äventyr" ja laul, mida Sirkka pidevalt laulab, räägib sellest, kuidas valmistada kalapirukaid.

Kommentaare ei ole: