reede, jaanuar 16, 2009

Analüüs ajaskaalal

Sess on läinud paremini, kui ma ootasin - ABCC, kusjuures kolmes aines neist oligi B mu võimalik maksimum.
Sessi kõrvale jättes on mul nüüd bakatöö teema -mõtlesin teine kursus asjaga ühele poole saada, on pärast vähem jama. Mingi hetk saatsin ühele sümpaatset ainet andnud sümpaatsele õppejõule emaili, tunne oli küll umbes selline nagu teeks läbi interneti abieluettepanekut või midagi - kõrvalistuv Rauni, kes tegi ettepanekuid, kuidas teksti sensuaalsemaks muuta ("Te meeldite mulle"), ei parandanud asja.
Mingi hetk võtsin ette teekonna antud õppejõu kabinetti, kes juhtumisi oli kohal, pakkus mulle ühte huvitavat ala, millest bakatöö välja kooruda võiks - analüüs ajaskaalal. Kuna Margus vähemalt mingi hetk väitis, et ta mu blogi loeb, siis ma korraks seletan, mida see tähendab, kuna keegi võib reaalselt sellest aru saada.
Ajaskaala pole midagi muud, kui reaalarvude (või, nagu ma just praegu Wikipediast loen, suvalise Banachi ruumi) kinnine alamhulk - seal on meil defineeritud üks operaator, mis seab arvule vastavusse temast suuremate arvude infiimumi ja teine operaator, mis seab arvule vastavusse temast väiksemate arvude supreemumi - ja neid operaatoreid kasutades õnnestub meil defineerida diferentseerimine ja integreerimine väidetavalt ka, kuigi tolle teiseni pole ma veel päriselt jõudnud - ja nii ikka, et kui meie ajaskaala on juhtumisi reaalarvude hulk, siis tegu on tavalise diferentseerimisega ja nii edasi. Muide, ta sai isegi induktsiooni ärahõivamisega hakkama. Ehh, võib-olla on keegi varem ja nt. reaalarvude peal induktsiooni rakendanud, aga mina ei teadnud sellest midagi.
WOOOOO!


On a less positive note, teisipäeval kutsuti mind Treffneri mälumängule kus me a)läbi kukkusime ja b)mis läks mulle ca tuhat krooni maksma.
Esimene vast väga ekstrapoleerimist ei nõua - teist seletan aga nii, et oli tarvis osta uus mobiil, sest vana oli omadega õhtal. Ega ma mobiiliga niikuinii miskit peale helistamise ja sõnumite saatmise ei tee, äratuskella ja valgusallikana kasutan vahel kah - ei ole mulle tarvis mobiiliga kehvakvaliteedilisi videosid teha, jäägu see rõõm teistele. Teiseks oli mul kuupilet otsas, tarvis uus osta.
Kolmandaks oli mul vaja eksami ja mälumängu vahel aega parajaks teha - ja kuhu ma läksin - õigus, raamatupoodi.
Õigupoolest plaanisin ma endale lihtsalt Lovecrafti jutukogu osta, kuna mul oli väga Lovecrafti isu peal ja nädalavahetusel olin ma paari inimest enda maakodus võõrustanud, mis nende väitel kuidagi õõvastav oli, minu arust oli kõik väga süütu ja tavaline, mitte midagi hirmsat ei juhtunud, seekord ei ilmunud kedagi välja, kuigi vahepeal oli küll natuke Tsooni tunne peal.Aga Lovecrafti isu ajas peale küll.
Igatahes, jutukogu.
Vaatasin Apollos jutukogu hinda, ega ta eriti kallis polnud, 140 krooni, kliendisoodustus ka veel, aga ikkagi, lollakas, mõtlesin, et vaatan õige Rahva Raamatusse ka kui hinnatundlik ostja.
Hinnatundlik, minu eesel.
RR-is Lovecrafti ei olnud - küll jäin aga seisma Dicki riiuli ees. Kaalutlesin Lovecrafti ja Dicki vahel, lõpuks viskasin kulli ja kirja.
Tuli kull.
Lingvistilistel põhjustel (no mõelge soome ja inglise keele peale) ostsin Dicki. Välja minnes sattus silm allahinnatud raamatute peale, "Pistriku talvekarje" maksis 25 krooni, võtsin tolle ka ära.
Astusin siis Taskust välja ja leidsin, et teglikult tahtsin ma ikkagi Lovecrafti - ja läksin ostsin ta ära.
Astusin siis reipalt kalli Treffneri koolimaja poole, kus minagi kunagi, alleaa ja alleaa ja nii edasi... ja järsku mõtlesin, et põikaks korra antikvariaadist läbi - loomulikult ma midagi ei osta, no kuulge, raha peale peab ka mõtlema, ega piiramatult laristada ka ei saa.
Noh, astusin sisse, poepidajal oli sünnipäev, pakkus teed ja kooki ja kompvekki kah, seisin siis ka seal, vaikselt hakkas isegi palav, kuulasin juttu ja siis äkitselt märkasin, et enam-vähem mu käe all paikneb "Piiririik".
Nojah...

Poepidaja, hea hing, tegi mulle sünnipäeva puhul alet ka, et ma pangaautomaadi manu ei peaks jooksma.


Lovecrafti kohta veel paar märkust.

Esiteks, ooperi tagaruumides on täiesti võimatu teda lugeda - võimalik, et leidub helilooja, kes sobib Lovecraftiga veel halvemini kokku kui Verdi, aga andke andeks, praegu küll pähe ei tule.

Teiseks soovitas üks kena noormees mul hiljuti Masingut Eesti mõtteloo sarjast lugeda - kuna ta mul riiulis parajasti oli ja ma olen mõnevõrra impulsiivne inimene, siis asusingi kohe asja kallale

Taliesin says: (9:53:38 PM)
Hmjah, hakkasin nüüd tema "Pessimismi põhjendust" lugema ja arvestamata fakti, et ma paralleelselt muuhulgas Lovecrafti lühijutte loen, on see, et ta mulle miskipärast Lovecrafti meenutab, tõenäoliselt ühest veiniklaasist põhjustatud delirium tremensise ilming
Voku says: (10:10:44 PM)
cthulhu
Taliesin says: (10:31:15 PM)
tema ilming võib-olla ka

Chaplin ja Kafka seostusid mul muide ka.

Muide, kuigi loetud raamatute nimekiri mul möödunud augustis Afansasjevi pederomaaniga katkeb, olen ma vahepeal muid asju ka lugenud, lihtsalt kirja pole viitsin panna. Eraraamatukogu nimekirja võtan varsti üleüldse maha, ajast maas teine ja ena mul teda tarvis

Muide, Gardneri "Grendel" on kuradi hea raamat. Möödunud aastast on ta mulle ühe parima kirjanduselamuse jätnud. Soovitan.


Muide, möödunud jaanuarist on ainult üks aasta möödas. See on täiesti haige ja ebanormaalne. Tundub küll, nagu oleks nii umbes kaks aastat olnud.

Kommentaare ei ole: